وارانا ، دانلود آهنگ فیلم جدید عکس اخبار جدید روز

وارانا ، دانلود آهنگ فیلم جدید عکس اخبار جدید روز

وارانا ، دانلود آهنگ فیلم جدید عکس اخبار جدید روز

وارانا ، دانلود آهنگ فیلم جدید عکس اخبار جدید روز

وارانا ، دانلود آهنگ فیلم جدید عکس اخبار جدید روز

  • ۰
  • ۰

رشد جسمانی کودک از طریق بازی بهتر شکل می گیرد

 

شخصیت و رشد جسمانی کودکان با بازی به ویژه بازی های اجتماعی، هوش عقلی، تخیل، فرصت ها و انضباط اجتماعی بهتر شکل می گیرد. دوران کودکی انسان به نسبت سایر موجودات، طولانی ترین دوره زیست بوده و خیلی از صاحب نظران اعتقاد دارند، سیر عظمت انسان، در طولانی بودن دوران کودکی او شکل گرفته است.
 
محمد رضا بحرانی روانشناس می گوید: در روزگار معاصر، به صورت یک عقیده و تلاش بد شاهد تلاش همه گیر خانواده ها بـــــرای شـتــاب بخشـیدن بـه دوران کودکــی فرزنـدان هستیم . هوش هِیجانی انسان بیشترین نقش را در پیشرفت انسان نسبت به هوش عقلی داشته و فعالیت بازی و سرگرمی نیز نقش مهمی در تقویت هوش هیجانی ایفا می کند .

این روان شناس می گوید: از طریق بازی رشد جسمانی کودک بهتر شکل می گیرد، طوری که بنیاد های اساسی شخصیت کودک بین سنین هفت تا هشت سالگی استوار شده و ساختار خود را به دست می آورد، پس از این تغییر در ساختار شخصیتی کودک به سختی امکان پذیر است .

بحرانی افزود: بازی، رفتاری غریزی و فطری همه انسان هاست و با این مولفه ها، اهمیت کار مربی یا مادر در برخورد با بچه ها و اهمیت بازی روشن می شود . وی تاکید می کند: هر چه دوران کودکی کوتاهتر شود، دست یابی انسان به شخصیت ساختاردار دیرتر روشن می شود .

زبان بازی بچه، زبان سمبلیک است و کودک از طریق آن به صورت غیر مستقیم خواسته های خود را مطرح می کند . بحرانی، توجه والدین به بازی فرزندان را بسیار مهم می داند و می گوید: رفتارهای فرزندانمان به هنگام بازی، مثل خراب کردن اسباب بازی رفتارهایی است که نباید بی تفاوت از کنار آنها بگذریم و یا این که به صورت تخریب گر با آن برخورد کنیم، بلکه هر رفتار کودک نیازمند نگاه دقیق و کارشناسانه مربیان و والدین است .
  • ۹۶/۰۲/۲۶
  • خفنستان خفنی

رشد جسمانی

روان شناس

محمد رضا بحرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی